לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

בית פרטי ברמת גן – אלה סהר

עיצוב ותכנון: אלה סהר   צילום: ליאור אביטן

"בניית בית עבור עצמי הוא הגשמת חלום רב שנים מבחינתי", פותחת אלה סהר מעצבת פנים. "ולכן אין אלמנט מרכזי אחד, הבית כולו הוא ה-אלמנט המרכזי", ומכאן לא מפתיע העובדה שהבית החדש שתכננה עבורה ועבור ארבעת ילדיה, מקרין מיד אנרגיה טובה. גם מבקרים לא רוחניים יאלצו להודות בכך. אולי זה גודלו המדויק, או  התחושה הנעימה הנלווית לשהות בחלל. ואולי אלה שילוב החומרים או תחושת הזרימה בין החלל הפנימי לחיצוני. 

אלה מלווה אותנו בבחירות העיצוביות שקבלה עבור הפרויקט הכי חשוב בחייה: "הבית החדש, תוכנן  הבית על פי צרכיהם של כל בני המשפחה בהווה ובעתיד. כך הילדים הבוגרים יכולים להמשיך ולהתגורר בבית או לשהות בו לתקופות שונות, בהתאם לגילם ולשלב בו הם מצויים בחיים". כך, זכה כל אחד מהילדים ליחידה עצמאית, שלצידה חלל לבילוי משותף.  בקומת הקרקע זהו מרחב חברתי משותף ובקומה השניה חולקים שני חדרי השינה מרפסת משותפת – ובמקביל תוכננו החללים המשותפים באופן שמאפשר ביצוע פשוט ומהיר של התאמות מבניות עתידיות לרבות שברת קירות ואיחוד חללים, במידת הצורך. 

אישיותו הייחודית של הבית מתחילה עוד לפני הכניסה אליו. באמצעות מפגש של שלוש קוביות, בגדלים שונים, העניקה אלה לבית מראה תלת מימדי.  שתיים מהקוביות צופו באריחי בטון של המותג RO מבית אבני טל. אריחי הבטון שולבו במגוון גדלים וטקסטורות והתוצאה היא חזית שצורתה משתנה במהלך היום, בהתאם לכמות האור ולמיקומה של השמש.

פנים הבית, בחלל המרכזי הפתוח מאפשר למבט לטייל, ללא  הפרעה, דרך המבואה והסלון עד לגינה היפהפיה, אשר נחשפת במלוא הדרה מבעד לויטרינה המכסה את כל שטחו של הקיר הפונה לחצר. החיבור הטבעי בין החוץ לפנים מעניק לבית תחושת מרחב נעימה.

במבט ימינה מתגלה גרם מדרגות עקלתוני העשוי מברזל מדוקק  ופרקט המוביל באופן חמים ורך בין קומת הכניסה, קומת המרתף והקומה השניה.  גרם המדרגות עטוף בקצותיו ברצפת הפרקט של שתי הקומות, העשויה עץ אלון מגוון  מפירוק שנבחר גם הוא בקפידה מהיצע הפרקטים הרחב שבאבני טל. השימוש הבלתי שגרתי בברזל, המבנה הייחודי ושילוב החומרים הופכים את גרם המדרגות  לאלמנט שימושי-פיסולי.

התחנה האחרונה בסיור היא החצר הקסומה. בדומה לקו המנחה את תכנון הבית, מאפשר תכנון  הנוף ניצול מירבי של שטח החצר לארוחות ולבילויים משותפים או לישיבה על אחת הכורסאות כדי לקרוא או לתפוס שמש בפרטיות. השילוב היפהפה של עצים וצמחים משלים את התחושה של נופש בלב הבית.

"יישמתי את אותם העקרונות שמדריכים אותי בפרויקטים של הלקוחות שלי ולכן התהליך הרגיש טבעי ומרבית התשובות היו ברורות לי," מסכמת אלה את תהליך התכנון והבניה. "אבל, בסופו של דבר, המדד הטוב ביותר הוא מידת הנינוחות של הדיירים בבית. ולשמחתי, הילדים ואני הרגשנו כאן בבית, מהרגע הראשון", מסכמת אלה סהר.